دانشکده علوم پيراپزشکی

شرح وظایف مسئول روابط عمومی

 مقدمه :

یکی از عوامل مهمی که در پیشبرد اهداف و سرنوشت یک سازمان، اهمیت و ارزش اساسی دارد و آن را در نیل به اهداف مربوطه یاری می دهد، کیفیت رابطه آن سازمان با افراد حقیقی و حقوقی و افکار عمومی جامعه ای است که با ان در ارتباط است. هر اندازه این ارتباط مستحکمتر و گسترده تر باشد،آن سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق تر خواهد بود.

امروزه و در عصر ارتباطات این نیاز را ، نهادی بسیار مهم و حساس به نام ((روابط عمومی)) که پل ارتباطی بین سازمان و مخاطبین درون و برون سازمانی است برطرف کرده است.

در دانشکده علوم پیراپزشکی که طیف گسترده ای از مخاطبین عام و خاص شامل استادان دانشگاه و اعضای هیات علمی،دانشجویان ، کارمندان و مردم را در بر میگیرد،نقش روابط عمومی برای اطلاع رسانی و اطلاع یابی بهنگام، ایجاد بستر تفاهم،همکاری و اعتماد متقابل و جلب مشارکت همه جانبه مخاطبان در راستای پیشبرد سیاستها، برنامه ها و اهداف آموزشی،درمانی،پژوهشی وزارت متبوع حائز اهمیت فراوان است و این تنها با وجود یک روابط عمومی پویا و منسجم امکان پذیر خواهد بود.

واحد روابط عمومی دانشکده جهت انسجام و انجام رسالت خطیر خود نیاز به سازماندهی مناسب تشکیلاتی،مدیریت علمی و تخصصی،برنامه عمل مشخص و رعایت اصول اخلاق حرفه ای دارد. برای دستیابی به آنچه گفته شد اهداف، نمودار سازمانی و شرح وظایف واحد روابط عمومی دانشکده تدوین و به پیوست پیشنهاد میگردد.

 شرح وظایف واحد روابط عمومی دانشکده علوم پیراپزشکی

 

1-   تهیه،تولید،جمع آوری اطلاعات،اخبار،عملکرد و دستاوردهای دانشکده

2-   پوشش خبری و تصویری برنامه ها و مراسم مختلف،همایش ها و ... با حضور مسئولین دانشکده

3-   اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای دانشکده از طریق سایت دانشکده و بروز رسانی آن.

4-   ارتباط و همکاری مستمر،موثر و هدفمند با رسانه های جمعی دیداری،شنیداری و مکتوب و سایتهای خبری به منظور انعکاس دستاوردها،توانمندیها و برنامه های دانشکده با هماهنگی روابط عمومی دانشگاه.

5-   بهره گیری صحیح و در جهت اهداف دانشکده از تبلیغات محیطی

6-   برنامه ریزی و اجرای برنامه های مربوط به جشن های ملی و مذهبی و مناسبتهای مختلف فرهنگی

7-   برقراری ارتباط موثر و مستمر با حوزه ریاست دانشکده،معاونین مدیران و کارکنان برای کسب اطلاعات و اخبار و پاسخگویی به انتظارات آنها از واحد روابط عمومی

8-   تهیه و تدوین بیانیه ها،اطلاعیه ها، آگهی ها و پیامهای دانشکده

9-   توسعه ارتباطات الکترونیکی از طریق سایت دانشکده و بروز رسانی مستمر آن

10- برنامه ریزی برای گسترش ارتباطات اجتماعی و فراهم ساختن امکان ملاقات اساتید،دانشجویان و عموم مردم با رییس و مسئولان دانشکده

11- پوشش تبلیغات محیطی و فضای عمومی دانشکده در مناسبتهای مختلف

12- انعکاس نقطه نظرات و دیدگاههای مردم ،مخاطبان و کارمندان دانشکده نسبت به عملکرد و خدمات دانشکده علوم پیراپزشکی

13-    تدوین برنامه عملیاتی واحد و تنظیم بودجه عملیاتی سالانه مرکز

14- برگزاری برنامه های رسانه ملی و نشستهای خبری و گفت و گوهای اختصاصی – مطبوعاتی و رادیوتلویزیونی با مسئولین دانشکده پس از هماهنگی با روابط عمومی دانشگاه

15- تهیه و ارسال زیرنویس و پیامهای بهداشتی مرتبط با اهداف دانشکده و پیشنهاد آنها برای ارسال به رسانه توسط روابط عمومی دانشگاه

16- تهیه آرشیو فیلم و عکس

17- -  سوژه یابی به منظور تهیه اخبار و گزارشهای خبری با توجه به دستاوردهای دانشکده.

18-  نظارت بر حسن اجرای آیین نامه اطلاع رسانی دانشگاه

19- حضور فعال در جلسات شورای مدیران واحد مربوطه

20-افکار سنجی از مشتریان داخلی و خارجی واحد مربوطه

21- تحلیل محتوای کیفی و کمی از انتقادات و پیشنهادات مشتریان

22- نیاز سنجی اطلاعاتی و تولید محتوای مورد نیاز مخاطبین واحد مربوطه

23- تحلیل محتوا از انعکاس رسانه ها از اخبار واحد مربوطه

24-بزرگداشت مناسبت های ملی ، مذهبی و سازمانی

25-نظارت بر تبلیغات محیطی واحد مربوطه

26- برگزاری نشست های خبری با نظارت واحد ارتباط رسانه ای روابط عمومی دانشگاه

27-انجام مصاحبه های رسانه ای با هماهنگی واحد ارتباط رسانه ای در حوزه عملکردی، دستاوردی و افتخارات

28-رصد روزانه رسانه ها اعم از شبکه های اجتماعی، سایتهای خبری،صداوسیما و روزنامه ها

29-تدوین و تنظیم جوابیه و تکذیبیه و ارسال به روابط عمومی دانشگاه

30-برپایی نمایشگاه دستاوردی از اقدامات و عملکرد واحد مربوطه

31-تولید روزانه اخبار و ارسال به واحد خبر وبدای دانشگاه

32-اطلاع رسانی خدمات به ذینفعان

33-اطلاع رسانی فرآیندها به ذینفعان

34-اطلاع رسانی عملکرد، دستاورد و افتخارات واحد مربوطه به مشتریان داخلی و خارجی

35- مدیریت وب سایت واحد مربوطه و تولید محتوای متناسب

36-تهیه و انتشار ماهانه گزارش عملکرد واحد مربوطه از طریق فضای سایبر

 37-پوشش رویدادهای مهم واحد مربوطه در قالب خبر عکس خبری و فیلم مستند و ارسال به روابط عمومی دانشگاه

38-تکریم خبرنگاران رسانه های گروهی و همکاری لازم پس از هماهنگی با واحد ارتباط رسانه ای

39-انجام تشریفات مقامات استانی و کشوری بر اساس پروتکل در بازدید از واحد مربوطه

40-نظارت بر انتشارات در سطح واحد مربوطه

41-برگزارکننده تورهای ویژه حرم مطهر رضوی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد  (به عنوان هماهنگ کننده ، مجری و مسئول برگزاری در سطح دانشگاه )در طی 7 سال اخیر.

42-هماهنگی های لازم در جهت جلسه تودیع و معارفه ریاست های محترم دانشکده

43- ارسال ایمیل های گروهی ، جهت اطلاع رسانی به اساتید ، اعضاء هیئت علمی ، دانشجویان وکارکنان دانشکده با مجوز از طرف ریاست دانشکده به طور مستقیم و یا غیر مستقیم.