معرفي خدمات کتابخانه:
خدمات مکانیزه و مجهز به نرم افزار پارس آذرخش جهت جستجوی منابع و امانت که اعضاء کتابخانه می توانند به صورت آنلاین از مجموعه کتب موجود و در دست امانت آگاهی یابند.
انواع خدمات كتابخانه
1. خدمات روتین کتابخانه
2. خدمات آموزشی و پژوهشی کتابخانه
3. خدمات توسعه ای کتابخانه
خدمات روتین کتابخانه: کلیه خدماتی که در مرور زمان به صورت روزانه در کتابخانه انجام می گردد عبارتند از:
1. ارائه خدمات به کلیه دانشجویان و اعضاء هیئت علمی و کارمندان با میانگین دویست مراجعه
2. عضوگیری اعضای جدید توسط سیستم کتابخانه مرکزی و عضویت افراد انتقالی و مهمان توسط کتابخانه
3. جستجوی کتاب و مقالات موردی جهت مراجعین
4. انجام خدمات جنبی کتابخانه ( کپی و اسکن و پرینت از کتب مرجع و مجلات و مقالات)
5. رسیدگی به درخواست مراجعین در زمینه های مختلف و پاسخگویی به نامه ها و درخواستهای دانشکده و گروه ها
6. ارتباط با کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه ها در زمینه های کاری
خدمات آموزشی و پژوهشی کتابخانه: با توجه به اینکه یکی از رسالتهای کتابخانه ورود در امر آموزش و پژوهش با موضوعات مرتبط با کتابخانه از جمله آموزش سواد اطلاعاتی ،کار کتابخانه ای ، ابزار علم سنجی،پایگاه های اطلاعاتی و .... می باشد، کتابخانه مرکز نیز در این امر فعال بوده و خدماتی را در این زمینه ارائه نموده است ازجمله:
1. کارگاه آموزشی دستیابی به منابع اطلاعاتی پایگاه های پابمد ، آی اس آی ، ساینس دایرکت ، پایگاه های مقالات فارسی ... به صورت هر دو هفته دو پایگاه
2. آموزش کار با نرم افزار مدیریت مراجع اند نوت
3. آموزش ابزار علم سنجی H-Index و IF و اسکوپوس و ISI به اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
4. آموزش انتخاب موضوعات استاندارد جهت کلمات کلیدی مقالات و همچنین کمک به انتخاب موضوع پایان نامه با رویکرد انتخاب موضوعات بروز و کاربردی
5. کارگاه اختصاصی آموزش جستجو و استفاده از کتابخانه و دستیابی به منابع اطلاعاتی اختصاصی جهت دانشجویان جدید الورود هر رشته
6. کارگاه آموزشی روشهای مطالعه و تندخوانی با همکاری بسیج دانشجویی و دفتر نهاد رهبری با ثبت نام بیش از 30 نفر
7. و آموزش موردی جستجوی کتاب و مقاله جهت مراجعین
8. ...- کارهای پژوهشی نیز به تناسب بازه زمانی تا کنون چهار طرح تحقیقاتی مصوب دانشگاه با موضوعات :
"روند گرايش به موضوع طب سنتي و مکمل/جايگزين در تحقيقات پايان نامه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد 90-95" ( دانشکده طب سنتی)
بررسی تاثیر آموزش پایگاه های اطلاعاتی آنلاین بر تغییر رفتار اطلاع یابی اساتید و دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی مشهد-1394
(گروه فنآوری اطلاعات سلامت)
" ميزان رضايت استفاده كنندگان از كتابخانه دانشکده پیراپزشکی در رابطه با امکانات و خدمات موجود"
کد 911050
: مطالعه مقايسه اي ويژگيهاي ساختاري و محتوايي پايگاه هاي اطلاعاتي کتابشناختي پزشکي داخلي Medlib , Iranmedex , SID , Magiran , Irandoc و خارجي Pubmed با معيار ارزيابي پايگاههاي اطلاعاتي Gulliver 2002 در سال 1392 "
کد 921533 - خدمات توسعه ای کتابخانه: شامل خدماتی که در راستای توسعه و ارتقاء کارکرد کتابخانه متناسب با رشد تکنولوژی و فناوریهای جدید می باشد:
1. ارائه خدمات گزیده جاری ( SDI ) به صورت هفتگی توسط ایمیل
2. برگزاری منظم یک هفته در میان کارگاه ( اندنوت ، پابمد پیشرفته ، پایگاههای فارسی ، روش تحقیق ، پروپوزال نویسی و ...)
3. کارگاه های تخصصی دستیابی به منابع اطلاعاتی گروه ها ( علوم آزمایشگاهی ، رادیولوژی)
4. تهیه منابع علمی الکترونیک از مراکز مختلف از جمله گیگا لیب ، یابش، ... با ویژگی کمترین هزینه و کوتاهترین زمان
5. رشد توان علمی و حرفه ای کتابداران با شرکت در سمینارها و همایشات تخصصی کتابداری از جمله نخستين كنگره متخصصان علوم اطلاعات اطلاع رسانی کتابخانه ملی به صورت مجازی، همایش «آسیب شناسی و آسیب زدایی جریان اطلاعات دانشگاه شهید بهشتی به عنوان سخنران و ...
6. رشد و تکمیل کتابخانه دیجیتال (ثبت اطلاعات کتابشناختی)
7. تهیه منابع بروز و رفرنسهای جدید گروه ها
8. راه اندازی اتاق محقق
9. مشاوره تخصصی اطلاعات از جمله پایان نامه ، رفرنس نویسی، نرم افزارهای مرتبط، سیستماتیک ریویو ، ...